Виборча програма кандидатки на посаду ректора Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України Шевчук Оксани

ШАНОВНА СПІЛЬНОТО ТЕРНОПІЛЬСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО МЕДИЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІМЕНІ І.Я. ГОРБАЧЕВСЬКОГО!

Усвідомлюючи усю складність становища та надзвичайні виклики, серед яких сьогодні живе кожен українець, я ухвалила рішення балотуватися на посаду ректора ТНМУ.

Освіта і наука – це стратегічні стовпи відбудови та відродження України. Наш університет є осередком знань, який виховує та виховуватиме нові покоління медичних фахівців: стійких, відкритих до нових ідей та готових до трансформаційних змін.

Моя головна мета – збереження та примноження:

Зберегти надбання, досягнення, сильну репутацію та міжнародні зв’язки, які формувалися протягом майже 70-річної історії нашого закладу;

Примножити наші здобутки шляхом створення умов для впровадження новацій у навчальний процес та наукову діяльність, процеси управління базуючись на засадах прозорості, чесності та взаємоповаги.

Моя програма спрямована на розвиток ТНМУ через:

  1. Міжнародну співпрацю та академічну мобільність.
  2. Розбудову сучасної інфраструктури університету та клінічних баз.
  3. Посилення партнерства із закладами охорони здоров’я в Україні та закордоном.

Оксана Шевчук БІОГРАФІЯ – становлення

У 2004 році з відзнакою закінчила Тернопільську державну медичну академію за спеціальністю «Лікувальна справа». У 2005 році завершила підготовку в інтернатурі з внутрішньої медицини. У цьому ж році отримала диплом з відзнакою магістра з внутрішньої медицини.

Протягом 2022-2024 рр. здобула ступінь магістра з управління дослідницькими інфраструктурами (EMMRI) у Міланському університеті.

«Бікокка», Італія.           

Пройшла шлях від лаборанта та аспіранта до професора на кафедрі фармакології Тернопільського національного медичного університету.

У 2011 році захистила дисертацію на здобуття ступеня кандидата медичних наук з фармакології 14.03.05 в Інституті фармакології та токсикології НАМН України на тему «Фармакологічна корекція глутаргіном та ентеросгелем ураження печінки при комбінованому застосуванні антимікобактеріальних та антиретровірусних препаратів (експериментальне дослідження)».

У 2016 році отримала вчене звання доцента.

У 2020 році захистила дисертацію на здобуття ступеня доктора медичних наук з фармакології «Обґрунтування застосування вуглецевих ентеросорбентів та препаратів гранулоцитарного колонієстимулювального фактора для мінімізації побічних реакцій протипухлинних лікарських засобів».

Вчене звання професора по кафедрі фармакології з клінічною фармакологією отримала у 2021 році.

Автор та співавтор більше 240 наукових та навчально-методичних праць, патентів на корисні моделі, чотирьох монографій.

Керівник та відповідальний виконавець науково-дослідних робіт, які фінансуються МОЗ України; ряду грантів від RECOOP HST Association; договірних тем з виконання преклінічних досліджень, НДР від Надфонду досліджень України.

БІОГРАФІЯ – професійний шлях

Паралельно з викладацькою діяльністю – Оксана Шевчук викладає фармакологію українською та англійською мовами та курс для студентів-аспірантів першого року навчання, присвячений питанням цифрової обізнаності та наукової комунікації.

з 2013 по 2021 рік – керівник наукового відділу.

З початку 2022 року очолює відділ менеджменту наукових досліджень, який займається питаннями пошуку грантів, зовнішніми контактами та інтернаціоналізацією науки і освіти у ТНМУ.

З 2023 року – член Наукового комітету Національної ради України з питань розвитку науки і технології, дорадчого органу при Кабміні України.

З 2024 року – обіймає посаду віце-президента RECOOP HST Асоціації, міжнародної організації, яка об’єднує науковців України, США, Угорщини, Хорватії, Словаччини, Чехії, Польщі та Румунії.

Оксана Шевчук – член фахових товариств: Асоціації фармакологів України та IUPHAR, Українського біохімічного товариства та FEBS, Німецько-українського академічного товариства DUAG, Професійної мережі менеджерів освіти та науки України та Міжнародної мережі організацій менеджерів науки INORMS.

Заступник голови докторської ради при ТНМУ Д 58.601.03. Працює/вала у складі робочих груп МОН України з розроблення Методики проведення державної атестації закладів вищої освіти у частині провадження ними наукової (науково-технічної) діяльності та Проєкту професійного стандарту «Фахівець з управління дослідницькими даними».

Залучена до проєктів Erasmus+ KA1 та KA2, DAAD, Horizon.

Налагодила співпрацю з:

британськими партнерами – Університетом Манчестера та Кільським університетом;

австрійськими партнерами – FH OO та FH CampusWien, SaphenusMedicalTechnologies;

Німецьким товариством міжнародного співробітництва – DeutscheGesellschaftfurInterna-tionaleZusammenarbeit GIZ;

американськими та німецькими благодійними організаціями DTCare, PentaProsthetics, ElevateUkraine, EyeCarefor-Ukraine, Українська спілка Нижньої Саксонії, FreieUkraineBraun- schweige.V., MedizinischeHilfe-fiirdieUkraine та іншими.

Бере участь у OPEN4UA, проєкті який сприяє запровадженню практик відкритої науки в українських закладах вищої освіти.

Пройшла ряд міжнародних тренінгів з інтернаціоналізації та школи лідерства, зокрема у 2025 – Австрійська програма лідерства (AustrianLeadership-Programs, ALPS) від Федерального міністерства закордонних справ і європейської інтеграції Австрії та курс «Science-Policy-IntegrationProgram: Resear-cherTraining» від Національної академії наук, інженерії та медицини США (NASEM).

ПРІОРИТЕТИ

Пріоритет №1. Сучасна та якісна освіта для студентів ТНМУ

Підтримка проактивної позиції здобувачів освіти та викладачів для покращення навчального процесу та розвитку університету. Партнерства із українськими та закордонними закладами охорони здоров’я.

Пріоритет №2. Реагування на виклики війни та повоєнної відбудови

Підтримка ментального здоров’я студентів, академічного та неакадемічного штату ТНМУ. ТНМУ – простір адаптації та інклюзії.

Пріоритет №3. Інтеграція ТНМУ у глобальний освітній та науковий простір

Подальший розвиток міжнародної співпраці у сфері освіти і науки, нові партнерства. Розбудова роботи Лондонської філії ТНМУ.

Пріоритет №4. Підтримка та розвиток інфраструктури для навчання, науки та дозвілля

Створення комфортного середовища для учасників навчального процесу та дослідників.

Пріоритет №5. Побудова стійкої та сталої системи внутрішнього управління

Прозорі рішення та залученість здобувачів освіти та викладачів.

Пріоритет №6. Активна взаємодія з громадою

Побудова взаємодії з громадськими організаціями, підтримка citizenscience.

Пріоритет №7. Відкритість та партнерство

Розбудова міцних зв’язків з громадою і бізнесовими структурами для спільних рішень у покращенні надання медичної допомоги та підготовки нових поколінь медиків.

Пріоритет №8. Збереження і розвиток кадрового потенціалу

Збереження досвідчених кадрів та підготовка молодого покоління. Забезпечення фінансової стабільності.

ОСВІТА

Освіта майбутнього у нашому університеті – це поєднання академічної глибини, практичної спрямованості та міжнародних стандартів якості. Ми готуємо лікарів і фахівців, здатних діяти у глобальному медичному середовищі, мислити критично, працювати командно й розвиватися протягом життя.

Розбудовуймо медичну освіту нового покоління

Студенти, які добре освічені, патріотичні, неупереджені, емпатичні, кваліфіковані та здатні критично мислити, стануть основою. Нам потрібно їх виростити і стати для них прикладом та дороговказом.

  1. Міжнародна інтеграція освітніх програм

– Розвиток освітніх програм, інтегрованих із міжнародними стандартами та вимогами сучасної медицини.

– Спільні міжнародні програми та академічна мобільність для студентів та викладачів як інструмент розвитку.

– Фасилітація у вивченні іноземних мов, особливо англійської як lingua franca світової науки і клінічної комунікації.

  1. Сучасні формати навчання та цифровізація

– Лекції, що базуються на розборах клінічних випадків, моделюванні реальних ситуацій та мультидисциплінарних підходах.

– Використання цифрових технологій і симуляційного навчання для формування практичних навичок.

– Створення безпечного навчального середовища «sand-box», де студенти можуть експериментувати, помилятися, отримувати підтримку й набувати впевненості у власних силах.

– Міждисциплінарна взаємодія та активне запровадження мікрокваліфікацій.

– Спрощення та зменшення бюрократичних процедур для роботи з навчально-методичними матеріалами, розвантаження викладача та студента.

  1. Комфортне та інклюзивне середовище

– Покращення умов проживання у гуртожитках – сучасні стандарти безпеки, побуту й комунікації.

– Створення єдиної університетської онлайн-платформи для зручного доступу до інформації про освітні, наукові й культурні події, а також для ефективного зв’язку студентів із деканатами.

  1. Розвиток викладачів і якісне викладання

– Розвиток програм підтримки ментального здоров’я студентів, викладачів та співробітників – через інституційну культуру довіри, відкритості та взаємоповаги.

– Підтримка постійного професійного розвитку (life-long-learning) для викладачів.

– Структуризація центру педагогічної майстерності для вдосконалення навичок викладання, оцінювання та комунікації.

– Запровадження системи мотивації для викладачів, які активно впроваджують інноваційні, цифрові та інтерактивні методи навчання.

  1. Навчання на лікарняних базах

– Розбудова на паритетних умовах партнерства із лікарнями локально та закордоном. Налагодження взаємодії. У довгостроковій перспективі – пошук бази для університетської лікарні.

– Підтримка ініціатив, які залучають студентів до роботи у закладах охорони здоров’я.

– Підтримка і розвиток роботи стоматологічного центру, центру ментального здоров’я, центру надання первинної медико-санітарної допомоги.

– Законодавчі ініціативи – внесення змін до законів та підзаконних актів, які регулюють правові відносини між закладами охорони здоров’я та медичними закладами вищої освіти.

НАУКА

Сучасний університет – це осередок науки, де народжуються інновації, що змінюють практику охорони здоров’я.

Моя мета – підтримати подальший розвиток наших науковців та зробити науку університету відкритою, видимою та впливовою у світовому науковому просторі.

  1. Інституційна підтримка науки

– Формування стійкої системи наукового менеджменту – від ідеї до впровадження результатів у клінічну практику.

– Впровадження внутрішніх грантів університету для підтримки молодих дослідників, аспірантів і міждисциплінарних команд.

– Розвиток наукової етики, академічної доброчесності та культури відповідального дослідження.

  1. Наукові пріоритети та інновації

– Підтримка прикладних і трансляційних досліджень, орієнтованих на вирішення актуальних проблем системи охорони здоров’я України. Розвиток ключових напрямів: інфекційні захворювання (зокрема Лайм-бореліоз), імуногенетика, неонатальний скринінг, медична освіта та реабілітація, телемедицина, цифрові рішення в охороні здоров’я та інші.

– Створення сприятливого простору для дослідників і студентів.

– Впровадження системи «Science-to-Clinic», яка забезпечує швидкий шлях від наукової ідеї до клінічного рішення.

– Ширша співпраця з суміжними дослідницькими секторами.

  1. Міжнародна наукова інтеграція

– Розширення участі університету у програмах ЄС, Великобританії, Америки і Канади (HorizonEurope, Erasmus+, COST, Twinning, NIH) та міжнародних консорціумах.

– Створення спільних дослідницьких платформ із закордонними партнерами – університетами, науковими центрами, клініками.

– Активізація академічної мобільності, стажувань і візитів професорів та молодих учених.

  1. Міжнародна впізнаваність університету

– Сприяння публікаційній активності у визнаних рецензованих журналах з високим імпакт-фактором, надання консультативної підтримки з наукового письма та ґрантових заявок.

– Розробка бренду «TernopilMe- dicalScience» як знаку якості української медицини та науки у світі.

– Створення англомовних інформаційних ресурсів (сайт, наукові дайджести, відеоінтерв’ю з дослідниками) для підвищення видимості університету в глобальному просторі.

СТУДЕНТ ЯК ПАРТНЕР У РОЗВИТКУ УНІВЕРСИТЕТУ

Сильний університет – це університет, де студенти є повноправними учасниками змін, а не лише їх адресатами. Моя мета – середовище для конструктивного діалогу, за яких студент стає проактивним партнером у формуванні політики, освітнього процесу, культури та міжнародного іміджу університету.

  1. Студентська участь і лідерство

– Участь студентів у колегіальних органах управління – Вченій раді, комісіях з якості освіти, грантових радах.

– Підтримка ініціатив студентського самоврядування – від волонтерських і наукових проєктів до стартапів і культурних подій.

– Створення Школи студентського лідерства, яка розвиватиме навички комунікації, управління проєктами, командної роботи та відповідального лідерства.

  1. Партнерство у навчальному процесі

– Залучення студентів до спільного оновлення освітніх програм – через опитування, фокус-групи, зворотний зв’язок щодо якості викладання.

– Розвиток моделі «studentas-co-creator», у якій студент бере участь у створенні навчальних матеріалів, симуляційних сценаріїв та кейсів.

– Визнання навчальних досягнень, здобутих поза аудиторією – у волонтерських, наукових і соціальних ініціативах.

– Менторство і тренінги для аспірантів та молодих дослідників.

– Гнучкість при проходженні практики.

  1. Студентське благополуччя та добробут

– Розбудова системи ментального та соціального супроводу студентів, у тому числі адаптаційних програм для першокурсників і студентів-іноземців.

– Розвиток дружнього, інклюзивного середовища, де поважають різноманіття і підтримують академічну культуру гідності.

  1. Студентські ініціативи та партнерство зі світом

– Упровадження програм підтримки студентів у складних життєвих ситуаціях – через стипендіальні фонди, психологічну допомогу, менторські програми.

– Створення єдиного інформаційного порталу студентського життя, який об’єднає анонси подій, волонтерські проєкти, міжнародні можливості, ресурси для розвитку.

– Заохочення студентів до участі у міжнародних програмах обміну, стажуваннях, літніх школах, дослідницьких проєктах.

– Підтримка студентських наукових товариств та дослідницьких команд, студентських заходів.

МІЖНАРОДНА КООПЕРАЦІЯ: ВІД ВЗАЄМОДІЇ – ДО ПАРТНЕРСТВА

У сучасному світі медична освіта і наука не мають кордонів. Наш університет – частина глобальної академічної спільноти, і саме міжнародна кооперація є ключем до його стійкості, інновацій та визнання.

  1. ТНМУ – партнер світу

– Війна зробила Україну видимою, а українські університети – символами сили й людяності.

– Ми маємо переосмислити міжнародну співпрацю як взаємну підтримку, де українські фахівці не лише навчаються, а й навчають інших, діляться досвідом виживання, реабілітації, гуманітарної медицини.

  1. Управління міжнародною діяльністю

– Реструктуризація відділів, які відповідають за міжнародні зв’язки та співпрацю. Створення єдиного простору для прийняття рішень та підтримки викладачів і студентів.

– Запровадження відділу grant-writing та більш широке залучення працівників і викладачів до ведення міжнародних проєктів університету.

  1. Мережа стратегічних партнерств

– Розширення партнерської мережі університетів, клінік, наукових інститутів і фундацій, орієнтованих на розвиток медицини, охорони здоров’я, освіти та біоетики.

– Підписання довгострокових меморандумів про співпрацю із провідними закладами Європи, Азії, США, Канади.

– Розвиток спільних проєктів, літніх шкіл, клінічних стажувань для молоді.

– Формування репутації університету як центру науки, освіти та клінічної практики світового рівня

  1. Налагодження роботи філії ТНМУ в Лондоні.

УНІВЕРСИТЕТ ЯК ПРОСТІР ГІДНОСТІ, ДОБРОЧЕСНОСТІ ТА СОЦІАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ

Наш університет – це спільнота людей, об’єднаних цінностями гідності, взаємоповаги та відповідальності.

Моя мета – утвердити культуру, у якій академічна доброчесність, етичне лідерство і служіння суспільству є щоденною практикою кожного студента й викладача.

  1. Академічна доброчесність і культура довіри

– Упровадження системної політики академічної доброчесності, що охоплює всі рівні – від вступу до захисту дисертацій.

– Підтримка прозорих і справедливих процедур оцінювання, незалежно від статусу чи посади.

– Розвиток етичної освіти для студентів і викладачів: навчальні модулі, тренінги, відкриті дискусії про академічну етику, формування культури відповідального науковця.

  1. Культура гідності та взаємоповаги

– Університет – територія, де панує атмосфера взаємоповаги, толерантності та недискримінації.

– Розробка кодексу культури спілкування і поведінки для всіх учасників освітнього процесу.

– Створення механізмів реагування на прояви булінгу, дискримінації, корупції чи зловживання владою, з акцентом на підтримку постраждалих і превенцію.

– Розвиток менторських програм, які підтримують студентів, молодих викладачів та співробітників у складних ситуаціях.

  1. Соціальна відповідальність і громадянська позиція

– Університет як партнер громади – участь у місцевих і національних програмах охорони здоров’я, профілактики захворювань, волонтерських ініціативах.

– Розвиток медико-соціальних проектів, орієнтованих на допомогу вразливим групам населення, ветеранам, дітям, людям із хронічними захворюваннями.

– Підтримка екологічних ініціатив, раціонального використання ресурсів, формування культури сталого розвитку.

– Формування громадянської компетентності студентів – через волонтерство, студентські проєкти, участь у суспільних кампаніях.

– Соціальна підтримка працівників ТНМУ, які опинилися у скрутному становищі (допомога для проходження лікування, соціальні виплати, соціальні стипендії для студентів з тимчасово окупованих територій, переселенців, чиї батьки служать у ЗСУ).

– Створення «внутрішнього пенсійного фонду» у вигляді цільового ендаумент-фонду ТНМУ.

СТІЙКА ТА СТАЛА СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ

Управління університетом у час війни – це насамперед управління людьми, довірою та надією.

Моя мета – відкрита, ефективна й стійка система управління, орієнтована на розвиток, прозорість і міжнародну співпрацю.

  1. Лідерство і команда

– Формування команди стратегічного управління, що поєднує досвід, молодість і прагнення до змін.

– Запровадження системи управлінського навчання для керівників підрозділів – курсів із стратегічного мислення, фінансового менеджменту, комунікації.

– Культура «служіння через лідерство» (servantleadership): ректор і адміністрація – не контрольна, а сервісна функція, що допомагає кожному реалізувати потенціал.

  1. Структуризація взаємодій між відділами та учасниками навчального процесу

– Система взаємодії між відділами та структурами університету, що базується на принципах прозорості, взаємоповаги та зворотнього зв’язку.

– Підтримка та додаткові стимули для неакадемічних працівників ТНМУ.

  1. Фінансова стабільність

– Центри рекрутингу студентів, активна робота деканатів, викладачів та студентів з популяризації ТНМУ для залучення абітурієнтів.

– Активний цілорічний менеджмент та маркетинг з метою залучення нової аудиторії та побудови сильного іміджу і репутації ТНМУ.

– Аналіз можливостей та розбудова системи додаткових фінансових надходжень: система програм мікрокваліфікацій, курсів для безперервного професійного розвитку, міжнародні грантові програми.

– Центри ТНМУ клінічних та преклінічних досліджень як джерела додаткового надходження коштів та працевлаштування викладачів та активної співпраці з фармкомпаніями та лікарнями для залучення клінічних досліджень та вивчення фармакокінетичних параметрів субстанцій та лікарських засобів.

  1. Відкритість і прозорість управління

– Публічність рішень, фінансової звітності, конкурсних процедур і стратегічних документів університету.

– Відкриті зустрічі ректора з академічною спільнотою, регулярні консультації та обговорення важливих рішень.

– Формування культури «openuniversity» – відкритого діалогу між студентами, викладачами, адміністрацією та громадськістю.

Моє бачення – це університет, який мислить глобально, діє відповідально і навчає з любов’ю до людини.

Моя мета – продовжити традиції та створити нові можливості, щоб наш університет залишався джерелом знань, гідності й сили України.

Разом з Вами, спільною працею ми зможемо зберегти і підтримати сильний та сучасний ТНМУ, втілити наші мрії та відбудувати нашу країну.

Сьогодні ТНМУ стоїть перед двома можливими траєкторіями розвитку, кожна з яких вимагає чіткого бачення, відповідальності та стійкого лідерства:

  1. Функціонування в умовах тривалої війни, яка може зберігатися впродовж найближчих років.
  2. Розвиток у період після перемоги, коли країна проходитиме етап глибокої повоєнної відбудови та підготовки до потенційних нових загроз.

Незалежно від сценарію, моя управлінська команда ТНМУ діятиме з максимальною гнучкістю та інституційною стійкістю. Ми будемо:

– забезпечувати високу якість освіти та сучасні стандарти підготовки фахівців;

– розвивати потужну наукову базу, підтримувати дослідницькі ініціативи та міжнародні партнерства;

– формувати середовище, в якому студент зростає як професіонал і відповідальний громадянин;

– гарантувати стабільність роботи університету та підтримку всього колективу в умовах невизначеності;

– впроваджувати рішення, що підвищують безпеку, автономність та готовність університету до будь-яких кризових викликів.

Незважаючи на усі сучасні виклики, система освіти і науки в Україні перебуває в умовах глобальних трансформацій, які вимагають від закладів вищої освіти дотримання принципів прозорості, відкритості та суспільної відповідальності.

У часи турбулентності вирішальними є не тільки ресурси, а й гнучкість і стійкість кожного члена спільноти ТНМУ – від студента до ректора. Саме ці якості стануть фундаментом нашого успіху та неперервного розвитку незалежно від зовнішніх обставин.

Я готова працювати разом з вами, щоб ТНМУ залишався лідером медичної освіти та науки, простором можливостей і розвитку.